حامیم

حم وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ....

حم وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ....

مردی مسیحی از امام موسی بن جعفر علیه السلام تفسیر آیه‌ی « حم و الکتاب المبین » را پرسید.
امام فرمود:« کلمه حم (حامیم) همان نام محمد است و این نام در کتاب حضرت هود علیه السلام این گونه (به صورت ناقص با حذف م و د) نوشته شده است. و « الکتاب المبین » نیز همان امیرمؤمنان علی علیه السلام است.»
بحارالانوار، ح16، ص 88 --- اصول کافی

آخرین مطالب

دوست داشتنی

جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸ ب.ظ

دلم همینکه مرا سوی موی یار کشید
سرِ مرا سرِ عاشق شدن به دار کشید
خودم نیامده ام محضرش ، خودش آورد
مرا به پیش ِ خودش جذبه ی نگار کشید
منی که آه نگفتم برای هیچ کسی
همینکه نام تو آمد دلم هوار کشید
حلال کن که اسیرِ نگاهِ تو نشدم
گُنَه برایِ دلم نقشه یِ فرار کشید
درونِ آتشِ دوزخ نسوزد آن نوکر
که رویِ سینه ز داغِ تو یادگار کشید
درود بر پدرم کز همان طُفولیَتَم
برای روضه ات از من همیشه کار کشید
برای آنکه منم عاقبت بخیر شوم
مرا به دست تو داد و خودش کنار کشید
فراق ِ کرب و بلایت خودش مرا کُشته
به رویِ کشته نباید که ذوالفقار کشید
خدا کُنَد عرفه تحتِ قُبه ات باشم
چقَدر برایِ حرم باید انتظار کشید؟!..
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۸
معین الدین هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">