حامیم

حم وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ....

حم وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ....

مردی مسیحی از امام موسی بن جعفر علیه السلام تفسیر آیه‌ی « حم و الکتاب المبین » را پرسید.
امام فرمود:« کلمه حم (حامیم) همان نام محمد است و این نام در کتاب حضرت هود علیه السلام این گونه (به صورت ناقص با حذف م و د) نوشته شده است. و « الکتاب المبین » نیز همان امیرمؤمنان علی علیه السلام است.»
بحارالانوار، ح16، ص 88 --- اصول کافی

آخرین مطالب

دیوار سیاه

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۱۲ ق.ظ

حضرت عیسی (ع) به حواریون فرمود :

برادرم موسی میگفت :‌ زنا نکنید؛

ولی من به شما میگویم : حتی فکر زنا نکنید!!

زیرا فکر گناه، مثل این است که در اتاقی آتش روشن کنند که اگر خانه را هم به آتش نکشد، دیوارها را سیاه میکند .

فکر گناه هم اگر به گناه مُنجر نشود ، باعث کدورت و تاریکی قلب انسان میگردد و قلب غبارآلود  مثل آینه ی زنگار گرفته است که دیگر خدا را نشان نمیدهد.



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۲
معین الدین هاشمی

فکر کناه

اثر گناه

دیوار سیاه

نظرات  (۳)

۰۲ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۱۵ اللهم صل علی محمد و آل محمد

احسنت عالی بود

موفق باشید

پاسخ:
سلامت باشید
ممنونم
۰۲ مرداد ۹۳ ، ۰۵:۳۱ کانون فرهنگی هنری قاسم بن الحسن(علیه السلام)
احسنت
با افتخار لینک شدید
کاش فکر گناه را هم از سرمون بندازند
پاسخ:
سلامت باشید
در پناه حق
۰۳ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۲۱ دختری از تبار تسنیم
آدمی زندان است
و من آن خسته‌ی راه
مانده ام در تک این تنگ سیاه
نه به راه پیش رفتن باز است
راه برگشت تباه
غرقه ام غرق گناه
نه کسی می‌خواهد که خبر گیرد از این چشم به راه
نه کسی می‌آید به ملاقاتی اعدامی زندان گناه
در شگفتم من از این بند و قفس
محکمه، حاکم و محکوم خودم هستم و بس
از چه باشم غمگین ؟
از چه ام دل چرکین ؟
از خدا ؟
یا که از این پیکره‌ی ننگ از این کوه گناه ؟
من بنایش کردم
...
استاد رائفی پور
امیدوارم توی این ماه کمی ادب شده باشیم....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">